V rámci všeobecné prevence jsme využili programu KHS ZK HRAVĚ ZDRAVĚ pro žáky 4. a 5.ročníku, který měl stejný začátek jako program pro mladší žáky, tudíž dával možnost využít svých znalostí a na to vázal jinou částí - hrou, která byla zaměřena na zdravý životní styl a stravovací návyky. Žáci pracovali ve skupinkách a plnili daný úkol. První skupinka pracovala například s potravinovou pyramidou a hledala možné potraviny, které lze využít během dne k porcím jídla, další se zabývala slazenými nápoji a množstvím cukru v nich atd.
Dvouhodinové programy jsou pěkně připraveny a za nás získávají stoprocentní doporučení.
KHS ZK k nám zavítala v rámci všeobecné prevence s pěkným programem JDEME DRAVÍ NAPROTI, který se skládal ze dvou částí. První byla spíše teoretická, kdy si s pomocí prezentace lektorka vykládala s dětmi o zdraví, nebezpečí, které souvisí s jídlem, našim každodenním chováním, co se vlastní osoby týče atd. Děti viděly, jak se má správně sedět na židli, co způsobí neustálé hrbení se na židli a některým lektorka zkontrolovala správné utáhnutí aktovek. V další části se žáci naučili jednoduché cviky s prsty a chodidly, kterými lze podpořit boj proti plochým nohám a vyzkoušeli si masážní cestičku. V rámci dvou vyučovacích hodin se žáci prvního až třetího ročníku nenudili a náležitě si to užili.
V rámci kroužku angličtiny jsme se pustili se staršími žáky posledního března do pečení. Chlapci připravili dle receptu a pokynů pizza kroužky a děvčata pekla kefírovou buchtu. Společně si po vychladnutí na kroužcích pochutnali. Buchtu si dali následující den ke svačince.
V rámci projektu MAP jsme v letošním školním roce mohli využít hodiny s rodilým mluvčím od třetí do páté třídy. Žáci 4. a 5. ročníku měli možnost poznat kde dva muže pocházející z VELKÉ BRITÁNIE a využít své dosavadní znalosti. Tyto lekce ve třech blocích si společně užili a byli také pochváleni za aktivitu a komunikaci.
Sluníčko svítí a přímo nás láká ven. Vydali jsme se tedy na školní zahradu a komě toho, že jsme si užili první jarní paprsky, jsme zaseli hrášek, mrkev, ředkvičky i salát. Zbyl nám čas i na očištění jahodníků, vypletí doprovodné sadby a dokonce jsme zvládli i přeházet kompost. Díky naší zahrádce už víme, že zelenina neroste v supermarketu, a také, že dá trochu práce, než se můžeme do něčeho dobrého zakousnout. už se těšíme na první ochutnávku. Předtím nás ale čeká ještě dost péče....
V pátek v hodině výtvarné a pracovní činnosti se žáci seznámili s technikou embosování. Dozvěděli se v čem tato technika spočívá. Měli možnost vyzkoušet práci s embosovacím strojem a embosovacími kleštěmi - díky nimž si každý vytvořil originální záložku do knihy.